14:40 | شنبه 16 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day
"فوکا" دوباره به بورس بر می گردد / تبدیل زیان به سود و وعده افزایش ظرفیت

1399/10/10 12:15

معاون مالی و اقتصادی :

"فوکا" دوباره به بورس بر می گردد / تبدیل زیان به سود و وعده افزایش ظرفیت

نماد برتر- معاون مالی و اقتصادی فولاد کاویان از برنامه بازگشت مجدد این شرکت به بورس بعد از چند سال و تغییر ۱۸۰درجه ایی درآمد با تبدیل زیان ۴۲ ریالی به سود ۴۲ تومانی خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، محمدعلی بغدادی با اشاره به سابقه حضور در تابلوی اصلی بورس فولاد کاویان تا سال 90 و سپس خروج به دلیل وقایع سال‌های 90 تا 91 گفت: "فوکا" که با هدف تامین منابع مالی جدید و اطمینان از ظرفیت های بازارسرمایه در بازارپایه فرابورس حضور دارد با پیروی از قوانین و شفافیت طی چند ماه گذشته از تابلوی نارنجی به تابلوی زرد ارتقا یافت و انتظار می رود سال آینده قادر به پذیرش در تابلوی اصلی بورس باشد .


 


وی افزود: طی نیمه اول سال جاری با توجه به جهش 200 درصدی نسبت به پایان سال 98 ، درآمد هر سهم شرکت (EPS ) از 42 ریال زیان سال گذشته به 42 تومان سود تغییر کرد که امید می رود با این روند تا پایان سال جاری ، سود مناسبی محقق شود .


 


این مقام مسئول از بهره برداری خط تولید عریض شده تا چند ماه دیگر خبر و توضیح داد: با اضافه شدن این خط تولید جدید، میزان تولید و عرضه افزایش می یابد. هر چند در برابر ظرفیت اسمی 1.15 میلیون تنی کارخانه ، ظرفیت عملی 800 هزار تن است. در این میان تحقق ظرفیت اسمی به سبد کالا بستگی دارد و در صورت برنامه تولید ورق ضخیم ، توانایی تولید ورق 8 تا 150 میلی متر هم وجود دارد اما با توجه عمده تقاضای بازار برای ورق 8 میل تا 30 میلی متر به اجبار ظرفیت تولید کمتر از ظرفیت اسمی است.


 


بغدادی ادامه داد : در پی حل مشکل تامین مواد اولیه و تامین سرمایه در گردش که با ورود شریک جدید رخ داد و همچنین با توجه به ظرفیت شرکت ، طی ماه گذشته 27 هزار تن تولید شد که هدف نهایی نبوده و طبق بودجه سال آینده، ماهانه 45 تا 50 هزار تن تولید خواهد شد که این برنامه هم محقق خواهد شد.